In Romania am strambat chiar si DREAPTA

Publicat pe

Ma despart multe lucruri de politica. In primul rand un carnet de partid pe care nu il detin, in al doilea rand o afinitate politica pe care inca nu mi-am definitivat-o si nu in ultimul rand credinta ca se poate si fara.

Toate acestea nu ma opresc sa spun ca istoria si cartile mi-au aratat o altfel de DREAPTA politica.

Politicienii de dreapta erau cei mai mari sustinatori ai recursului la morala si ordine. Voi mai vedeti asta?

Politicienii de dreapta puneau libertatea individuala, initiativa privata si statul minimalist mai presus de orice. Voi mai vedeti asta?Ion I. C. Brătianu

Politicienii de dreapta sustineau neconditionat constitutionalismul, alegeri libere si corecte, drepturile omului. Voi mai vedeti asta?

Sistemul transparent de guvernare era o caracteristica fundamentala a societatii, in viziunea politicienilor de dreapta. Voi mai vedeti asta?

Pentru politicienii de dreapta „statul providential” nu exista. Voi mai vedeti asta?

Toleranta, dialogul, diversitatea si meritocratia erau valori sfinte la politicienii de dreapta. Voi mai vedeti asta?

Bratianu, Sturza, Duca, Lazarescu, Campeanu. Voi mai vedeti asta?

La fel cum am reusit sa strambam chiar si DREAPTA, asa am reusit sa terfelim si STANGA. Rezultatul: criza valorilor din societatea romaneasca, lipsa reperelor pentru tanara generatie si lipsa oamenilor de stat.

Si din pacate in Romania unii aleg dreapta pentru ca s-au plictisit de stanga, si invers.

 

Lasă un răspuns

