Fost lider al elevilor din Romania: Liderii elevilor au si viziuni diferite. Nu mi-a fost niciodată frică să mă ridic impotriva „sistemului”

Publicat pe Actualizat pe

Serie de interviuri, dedicată alegerilor din cadrul structurilor Consiliului National al Elevilor

Iulia Natalia Faur, studentă la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii „Babes Bolyai” din Cluj-Napoca si fost vicepresedinte al Consiliului National al Elevilor, vorbeste in acest interviu despre rolul Consiliilor Elevilor in reprezentarea intereselor elevilor, dar si despre viziunea sa asupra CNE.

„Un lider al elevilor trebuie sa dea dovada de verticalitate”

Cristea Alin: Care sunt, in opinia ta, calitatile pe care ar trebui sa le aiba un lider al elevilor?

Iulia Faur:

Un lider inseamna mult mai mult decat un certificat obtinut la un curs de leadership. Cel mai elocvent exemplu, in aceasta privinta, il reprezinta membrii Consiliilor Elevilor, acestia remarcandu-se in fata colegilor fara a avea, de cele mai multe ori, pregatire in acest sens. Un lider al elevilor trebuie sa dea dovada de tarie si verticalitate, sa fie o persoana foarte bine informata. Doar asa poate face fata oricarui tip de discutie, dezbatere, intrebare, indiferent daca interlocutorul sau este un colg, un cadru didactic sau un inspector. Desigur, tuturor acestor incercari le poti face fata cu brio doar daca pui suflet, pasiune si daruire.

„Sunt si voi ramane un senior activ”

Cristea Alin: Cum ai caracteriza, pe scurt, activitatea ta in cadrul Consiliului National al Elevilor?

Iulia Faur:

In cadrul Consiliului National al Elevilor am ocupat diferite functii de conducere, care mi-au oferit sansa sa ma dezvolt, sa cresc, sa-mi pun in aplicare ideile, proiectele si sa imi aduc propria contributie la dezvoltarea si imbunatatirea sistemului educational din Romania. Am colaborat cu persoane onorabile, care mi-au devenit prieteni si modele, oameni alaturi de care mi-ar face o deosebita placere sa lucrez si in viitor. De ce sa nu recunosc, de cealalta parte a baricadei, au existat si colegi cu care am avut divergente, neintelegeri, insa pana si acest aspect reliefeaza faptul ca in Consiliul National al Elevilor exista transparenta in opinii, liderii elevilor avand adesea viziuni diferite.

Ma numar printre cei care au avut parte de toate starile: succese, esecuri, lacrimi, mandrie, tensiune, valuri. Punandu-le intr-o balanta, a meritat efortul cu varf si indesat. Imi este destul de greu sa rezum in cateva randuri cel mai frumos lucru care mi s-a intamplat in adolescenta: Consiliul National al Elevilor.

Acum, nu pot decat sa imi cer iertare celor pe care i-am deranjat prin interventiile mele si sa le multumesc tuturor pentru contributia adusa celei mai semnificative perioade din viata mea. Sunt si voi ramane un senior activ, preocupat de soarta acestei organizatii.

„Deciziile privind reprezentarea elevilor trebuie luate in exclusivitate de catre liderii elevilor”

Cristea Alin: Cum crezi ca ar trebui sa arate relatia dintre Consiliul National al Elevilor si profesori-formatori ai CNE, cadrele didactice si Ministerul Educatiei?

Iulia Faur:

Inainte de toate, consider ca fiind esentiala cunoasterea statutului fiecaruia dintre acesti actori. Deciziile privind reprezentarea elevilor trebuie luate in exclusivitate de catre liderii elevilor. Si acum sa ii luam pe rand. Formatorii CNE pot fi prezenti la intalniri numai in momentul solictarii de catre Biroul Executiv al CNE, in urma identificarii, impreuna cu Adunarea Generala, a unor probleme ce pot fi solutionate prin intermediul acestora. In rest, elevii sa dispuna la nivel local de formari. Profesorii coordonatori nu trebuie sa coincida cu profesorii formatori.

Cadrelelor didactice la fel, la nivel local, le poate fi solicitat sprijinul, in momentul cand intervine o problema ce depaseste puterile de solutionare ale structurii.

Intre Consiliul Elevilor si Ministerul Educatiei trebuie sa existe o colaborare profesionala, CNE sa isi asume rolul de organ consultativ al ministerului.

„Sunt mandra ca nu mi-a fost frica niciodata sa ma ridic impotriva „sistemului”

Cristea Alin: In activitatea ta, in cadrul Consiliului National al Elevilor, exista, probabil, lucruri de care esti foarte mandra. Care ar fi cele mai importante?

Iulia Faur:

Absolut. Cea mai reprezentativa incununare si confirmare a muncii mele este fara doar si poate ceea ce am lasat in spate. O echipa unita, puternica si dornica sa miste lucrurile in bine, ceea ce ma face foarte mandru.

In egala masura, uitandu-ma retroactiv la cum au evoluat anumite aspecte, sunt mandra ca nu mi-a fost frica niciodata sa ma ridic impotriva „sistemului”, atunci cand am simtit ca ne abatem de la scopul initial.

„O generatie nu seamana cu alta, fiecare dorind sa isi lase amprenta, sa se afirme, ceea ce este foarte bine”

Cristea Alin: Ca orice organizatie, Consiliul National al Elevilor s-a schimbat si se afla intr-un continuu proces de schimbare. Cum vezi Consiliul National al Elevilor, astazi?

Iulia Faur:

Intr-adevar, organizatia este intr-un continuu proces de schimbare. Daca in bine sau in rau, ramane de vazut. O generatie nu seamana cu alta, fiecare dorind sa isi lase amprenta, sa se afirme, ceea ce este foarte bine. Chiar daca activitatea la nivel judetean este intr-un procent mult mai ridicat comparativ cu alti ani, inn opinia mea, Consiliul National al Elevilor ar trebui sa ia in considerare, in viitor, obtinerea independentei. In acest fel, drepturile si interesele elevilor ar putea fi primordiale in activitatea structurii.

„Infiintarea unor asociatii de elevi, la nivel judetean, unele exista deja, unita sub umbrela unei federatii nationale”

Cristea Alin: Interesele elevilor sunt principalul „material” in activitatea CNE. Cum crezi ca CNE ar reprezenta mai bine, mai stringent, interesele elevilor?

Iulia Faur:

Cred ca ti-am raspuns fara sa imi dau seama si la aceasta intrebare, mai sus. Infiintarea unor asociatii de elevi, la nivel judetean, unele exista deja, unita sub umbrela unei federatii nationale. Este vorba, evident, tot despre independenta.

Un gând despre „Fost lider al elevilor din Romania: Liderii elevilor au si viziuni diferite. Nu mi-a fost niciodată frică să mă ridic impotriva „sistemului”

    Sorin a spus:
    11 Octombrie 2012 la 12:54

    Foarte bun si profesionist interviul iar interlocutorul pe masura, un analist fin si profund a ceea ce inseamna Consiliile Elevilor. Felicitari Alin si felicitari Iulia. Imi pare rau ca nu am avut ocazia sa te cunosc Alin , sunt fericit Iulia ca am avut ocazia sa facem lucruri frumoase si constructive vreme de 4 ani.

Lasă un răspuns

