Fost lider al Consiliului National al Elevilor: Presedintele Consiliului National al Elevilor trebuie sa respecte legile statutului, pana sa le schimbe.Fara competitie directa, Consiliul Elevilor este destinat complacerii si delasarii

Publicat pe Actualizat pe

Serie de interviuri dedicata alegerilor din cadrul structurilor Consiliului National al Elevilor

Fost vicepresedinte al Consiliului National al Elevilor, Maier Sergiu Adrian, a fost timp de 2 ani si liderul elevilor din Liceul Teoretic „Petru Maior” din orasul Ocna Mures. Acum este student al Facultatii de Sociologie din cadrul Universitatii Bucuresti.

„Recunosc ca nu am fost cel mai iubit membru al Consiliului National al Elevilor”

Cristea Alin: Caracterizeaza, pe scurt, Consiliul National al Elevilor din perioada in care te aflai in structura de conducere al acestuia?

Maier Sergiu: Ca in fiecare an, in Consiliul National al Elevilor, membrii noi nu mai voiau sa auda de seniori. De cealalta parte, seniorii influenti inca mai voiau sa aiba putere de decizie, veneau pe la sedinte, tineau predici, ne mai certau. Dar nu a fost atat de rau pe cat pare, a fost respectata perioada de tranzitie intre generatii si a fost data mai departe cultura organizationala. Un element important intr-o organizatie, cultura organizationala, un fel de al 46-lea membru al Consiliului National al Elevilor, daca vrei.

Recunosc ca nu am fost cel mai iubit membru al Consiliului National al Elevilor, ma aflam in opozitie, dar vreau sa cred ca am lasat un exemplu si vor exista mereu persoane care vor tine opozitia vie.

CNE-ul nu are competitie directa, astfel, e destinat complacerii si delasarii si doar respectarea stricta a democratiei interne il poate tine pe calea corecta.

„Eu unu, am crezut ca asta ar trebui sa faca Consiliul National al Elevilor, nu baluri, parade si curatenie”

Cristea Alin: Care sunt, in opinia ta, cele mai importante valori pe care Consiliul National al Elevilor ar trebui sa le promoveze si sa le apere mult mai intens?

Maier Sergiu: Dreptatea si patriotismul. Nu am nici un drept sa impun CNE-ului sa promoveze sau sa apere un anumit lucru, stiu doar ca inca mai avem elevi nedreptatiti in licee, care asteapta sa se intample ceva.

Pedeapsa colectiva, costurile aferente invatamantului obligatoriu si „gratuit”, directorul-„regele scolii”, Statutul Elevului. Sunt multe probleme care trebuie rezolvate, eu am dat doar niste exemple mai mici sau mai mari. Unele dintre acestea tin de trecut, fiind reminescentele acestuia, iar altele tin de lipsa de interes fata de invatamant.

Eu unu, am crezut ca asta ar trebui sa faca Consiliul National al Elevilor, nu baluri, parade si curatenie. Sunt altii care se ocupa de aceste evenimente.

„Daniel Petru Funeriu, fostul ministru al Educatiei, la singura intalnire a elevilor unde a participat domnia sa, ne-a indemnat sa facem sport”

Cristea Alin: Cum vezi relatia dintre Consiliul National al Elevilor si Ministerul Educatiei?

Maier Sergiu: Nu cunosc relatia actuala dintre Consiliul National al Elevilor si Ministerul Educatiei, dar tin minte ca Daniel Petru Funeriu, fostul ministru al Educatiei, la singura intalnire a elevilor unde a participat domnia sa, ne-a indemnat sa facem sport. Cred ca nu mai ai nevoie de alte explicatii.

„In momentul de fata nu cred ca exista o posibilitate de a demonstra faptul ca Consiliul National al Elevilor chiar reprezinta elevii din Romania”

Cristea Alin: Care crezi ca este cea mai importanta activitate, initiativa sau proiect din istoria Consiliului National al Elevilor?

Maier Sergiu: S-a intamplat si se intampla in mai multe judete, in toata tara. Este vorba despre constituirea personalitatii juridice pentru Consiliile Judetene ale Elevilor, un pas important in formarea unei structuri reprezentative, de tip federativ. In momentul de fata nu cred ca exista o posibilitate de a demonstra faptul ca Consiliul National al Elevilor chiar reprezinta elevii din Romania.

„Presedintele CNE ar trebui sa respecte legile statului, pana sa le schimbe”

Cristea Alin: Care este portretul ideal al liderului elevilor din Romania, in speta presedintele Consiliului National al Elevilor?

Maier Sergiu: Nu exista un portret al presedintelui ideal pentru Consiliul National al Elevilor. Eu as vedea, totusi, un presedinte foarte bun intr-o persoana care sa isi iubeasca tara, sa tina la elevii pe care ii reprezinta, demonstrand aceste lucruri prin fapte, sa respecte legile statului, pana sa le schimbe.

„Actualul Consiliu National al Elevilor este ceva strain pentru mine”

Cristea Alin: Caracterizeaza activitatea CNE din actualul mandat. Puncte slabe, puncte forte.

Maier Sergiu: Nu pot spune foarte multe, deoarece actualul Consiliu National al Elevilor este ceva strain pentru mine. Chiar daca vorbesc, aproape zilnic, cu membrii ai CNE, nu am fost invitat la intalniri si am pierdut firul.

Un punct slab poate fi lipsa interesului majoritatii de a obtine independenta fata de Minsiterul Educatiei si de toti factorii perturbatori.

Un punct tare poate fi determinarea celor care inca vor sa continue procesul de formare a structurii federale de care vorbeam anterior.

„Eu vreau sa inteleaga cat mai multe persoane faptul ca Consiliul National al Elevilor nu este un regulament, un ordin de ministru, un consiliu consultativ”

Cristea Alin: Opozitia din Consiliul National al Elevilor. Cum o vezi, ce rol are in CNE, ar trebui sa fie mai activa? Cine crezi ca este cel mai activ lider al opozitiei, in Consiliul National al Elevilor?

Maier Sergiu: M-ai prins, sustin opozitia. Este cea mai importanta marca a prezentei dorintei de democratizare, insa nu este destul pentru existenta democratiei propriu-zise. Nu am vazut inca o sedinta a CNE, in care sa observ un lider al opozitiei in aceasta generatie. Nu ma pot pronunta.

Cristea Alin: Cum te-a ajutat pe tine activitatea din cadrul CNE?

Maier Sergiu: Eu vreau sa inteleaga cat mai multe persoane faptul ca Consiliul National al Elevilor nu este un regulament, un ordin de ministru, un consiliu consultativ. Latent sau activ, este ceva natural. Drept care, le cer celor din CNE sa puna pret pe valoare ideii de elev ce isi apara colegii in fata oricui, indiferent daca are sau nu „spatele” acoperit de un regulament sau un ordin de ministru. Eu asta am invatat in CNE.

Vreau sa las si o propunere de imn pentru Consiliul National al Elevilor, din 2010-2011.

Cristian Paturca-Golanii de liceu

Un gând despre „Fost lider al Consiliului National al Elevilor: Presedintele Consiliului National al Elevilor trebuie sa respecte legile statutului, pana sa le schimbe.Fara competitie directa, Consiliul Elevilor este destinat complacerii si delasarii

    B.B. a spus:
    15 Octombrie 2012 la 15:58

    Felicitari Sergiu, ai spus lucrurile exact asa cum trebuiau spuse si ai surprins perfect trasaturile Consiliului Elevilor de atunci. Din fericire am facut si eu parte din aceeasi generatie si sunt mandra ca am avut ocazia sa particip cu tine, cu toti cei care ne-au fost colegi la acea vreme la activitatile C.N.E.-ului si tot ce a insemnat acesta. A fost un an frumos, am invatat multe si am cunoscut oameni minunanti. Nici eu nu sunt familiarizata cu actuala structura, insa din cate observ difera cu mult de ceea ce am cunoscut eu in urma cu ceva timp.

    Mult succes in continuare, Sergiu!

    B.B.

Lasă un răspuns

