Secretar executiv al Consiliului National al Elevilor: Mai multi elevi mi-au spus ca nu isi exprima opinia de frica unor membri ai conducerii Consiliului. S-au facut presiuni asupra mea. Mesaj catre presedintele CNE: Imi este rusine ca am facut parte din aceeasi generatie cu persoane serviabile si ipocrite.

Publicat pe Actualizat pe

Razvan Azamfirei, secretar executiv pentru organizare interna al Consiliului National al Elevilor si presedinte al Consiliului Judetean al Elevilor Mures vorbeste, pentru prima data, despre Consiliul National al Elevilor si conducerea acestuia, din care face parte.

„Consiliul National al Elevilor este divizat”

Cristea Alin: Razvan, faci parte din conducerea Consiliului National al Elevilor. Cum se vede Consiliul Elevilor din aceasta postura?

Razvan Azamfirei: Ca un organism divizat. De ce spun asta? Sunt 3 grupuri mari in actualul Consiliu National al Elevilor: Biroul Executiv, opozantii conducerii si elevii care ori din nestiinta, ori din frica, nu doresc sa se exprime.

„Asupra membrilor Consiliului National al Elevilor au fost facute presiuni”

Cristea Alin: Vorbesti despre frica. Poti detalia?

Razvan Azamfirei: Sigur. In acest mandat au existat multe cazuri in care asupra membrilor Consiliului National al Elevilor, inclusiv a mea, au fost facute presiuni, s-a incercat reducerea la tacere a acestora, prin solicitari sau demiteri. Mi se pare logic ca cei „mai slabi de inger” sa nu doreasca sa se implice in asa ceva. Dar din fericire, mai sunt cativa care nu se lasa intimidati de astfel de practici.

„Mai multi colegi mi-au spus ca nu isi exprima opinia de frica unor membri ai conducerii Consiliului National al Elevilor”

Cristea Alin: Cum vezi aceste lucruri? Presiuni, asa le numesti. Cum afecteaza sau daca afecteaza Consiliul National al Elevilor?

Razvan Azamfirei: Aceste presiuni nu afecteaza Consiliul Elevilor, ci il anihileaza. Anihileaza opozitia si transforma consiliul intr-o societate Orwelliana, imprimandu-ne la toti acelasi tipar de gandire. CNE-ul nu este asta. Consiliul Elevilor ar trebui sa fie locul unde fiecare decizie este dezbatuta, un loc in care binele elevilor este primordial, iar interesele personale si ale tertilor sa nu apara. Mai multi colegi mi-au spus ca nu isi exprima opinia de frica unor membri ai conducerii Consiliului National al Elevilor.

„Sunt considerat „oaia neagra” „

Cristea Alin: Razvan, vorbesti de cele 3 grupuri. Esti membru al conducerii CNE si suna destul de inoportun ceea ce spui. Ai fost opozitia din Biroul Executiv? Sa nu uitam ca o astfel de solicitare, despre care vorbeai, imorala si neregulamentara, adresata chiar mie, atunci cand eram membru al AG, purta semnatura ta. (Nota mea: Respectiva solicitare preciza ca un lider al elevilor trebuie sa dea explicatii „oficiale” scrise, in termen de 24 de ore, pentru ce a scris pe internet)

Razvan Azamfirei: Inteleg unde bati. In primul rand, eu am functia de secretar executiv. „Execut”. Pana de curand am inteles notiunea aceasta ca: „fa ce ti se ordona”, cum a fost in cazul tau. Si regret gandirea mea de atunci. Dar pot spune ca am mai „crescut” si chiar daca nu am fost permanent opozitia din Biroul Executiv, in acest moment, stiu sigur ca sunt considerat „oaia neagra”. Nu cred ca este deloc inoportun ceea ce spun. Este momentul potrivit sa spunem fiecare ce avem pe suflet, ce credem, ce gandim, si ce dorim sa facem.

Cristea Alin: „Ce ti se ordona”. Cine a ordonat, in acel caz?

Razvan Azamfirei: Superiorul meu direct.

Cristea Alin: Si sa vorbim cu subiect si predicat.

Razvan Azamfirei: Andrei-Bogdan Petre , presedintele Consiliului National al Elevilor, a fost cel care mi-a spus sa intocmesc respectiva solicitare.

„Imi este rusine sa fi facut parte din aceasta generatie plina de persoane serviabile, ipocrite”

Cristea Alin: Daca ar fi sa ii transmiti ceva presedintelui Consiliului National al Elevilor, acum, ce i-ai transmite?

Razvan Azamfirei: Legea e una pentru toti. Indiferent de ceea ce facem bine, lumea isi va aminti greselile noastre. Desi acest mandat a fost unul aparent „fructous” imi este rusine sa fi facut parte din aceasta generatie plina de persoane serviabile, ipocrite, ce vor cu tot dinadinsul sa ajunga pe o functie care nu este a lor.

„CNE-ul are nevoie in acest moment de o persoana verticala, si capabila”

Cristea Alin: Vei candida la presedintia Consiliului National al Elevilor?

Razvan Azamfirei: Cred ca o asemenea intrebare este prematura, desi mi-a fost adresata de multiple ori pana in acest moment. Contextul actual nu imi permite sa dau un raspuns afirmativ sau negativ, dar cred ca CNE-ul are nevoie in acest moment de o persoana verticala, si capabila. Dar imi exprim intentia de a candida pentru presedintia Consiliului Regional al Elevilor Centru.

Cristea Alin: Un mesaj pentru elevii din Romania si liderii lor?

Razvan Azamfirei: Este timpul pentru schimbare.

Cristea Alin: Sa inteleg ca te identifici cu schimbarea?

Razvan Azamfirei: Da.

Cristea Alin: Un sfat imi permit. Nu mai semna solicitari ce ingenucheaza elevii din Romania si Consiliul National al Elevilor si poate vei fi schimbarea. Nu crezi?

Razvan Azamfirei: Errare humanum est, perseverare diabolicum.

Lasă un răspuns

