Alegeri Consiliul National al Elevilor 2013. Liderul elevilor din Maramures: Nu voi pune niciodata semnatura pe documente care incalca Regulamentul Consiliului, am sa propun infiintarea unei comisii care sa sanctioneze astfel de abateri (…) La Adunarea Generala trebuie sa tragem o linie, sa alegem calea de urmat

Publicat pe Actualizat pe

In perioada 7-10 februarie 2013, in Galati, va avea loc Adunarea Generala a Consiliului National al Elevilor, unde liderii elevilor din toate judetele tarii isi vor alege reprezentantii la nivel national.razcan cindea

Consiliul National al Elevilor (CNE) este singura structura reprezentativa a elevilor, la nivel national, organism consultativ al Ministerului Educatiei.

Razvan-Dan Cindea, presedinte al Consiliului Judetean al Elevilor Maramures, pentru al doilea mandat consecutiv, candideaza pentru functia de Secretar al Departamentului de Organizare Interna a Consiliului National al Elevilor.

Razvan Cindea a mai detinut, interimar, aceasta functie in luna martie 2012, insa pentru doar o saptamana.

Cu o bogata experienta in Consiliu, Razvan este un apropiat al actualei conduceri a Consiliului, insa asta nu il opreste sa spuna ca isi doreste ca la Adunarea Generala, toti participantii sa traga o linie si sa decida care este calea de urmat, in noul mandat si ca el nu va incalca Regulamentul Consiliului, aprobat prin Ordin al Ministrului Educatiei.

Pe Razvan l-am gasit putin diferit fata de interviul anterior, realizat atunci cand candida pentru conducerea Consiliului Judetean al Elevilor Maramures, fiind mult mai hotarat, transant si cu o viziune mai clara asupra organizatiei.

„Nu cred ca mi se potrivea functia de presedinte al Consiliului National al Elevilor”

Cristea Alin: Candidezi. Stii ca te-am intrebat intr-un interviu anterior daca vei candida pentru presedintia Consiliului, in cele din urma ai ales Secretar pentru Organizare Interna. De ce? Era ceva prea greu pentru tine, pentru ca erai vazut, de multi, ca un posibil lider al CNE?

Razvan Cindea: Da, am decis sa candidez pentru  departamentul de organizare interna, deoarece consider ca mi se potriveste. Nu mi-am dorit niciodata functia de presedinte CNE. Nu cred ca mi se potrivea. Cunosc departamentul de organizare interna foarte bine si stiu ce presepune aceasta functie, deoarece am detinut pentru o perioada de timp acest post ca intermar.

Cristea Alin: In ce mod ti se potriveste? In afara scurtei experiente, de o anumita conjunctura?

Razvan Cindea: Departamentul de organizare interna presupune multa munca, daruire si experienta. Imi asum constient aceasta candidatura si consider ca pot indeplini toate atributiile aferente acesteia.

„La Adunarea Generala trebuie sa tragem o linie, sa alegem calea pe care vom merge mai departe. Aderarea CNE la OBESSU, un obiectiv important”

Cristea Alin: Sa relaxez putin discutia, ca sa treci la un limbaj mai plastic, nu atat de „tehnic” si „rece”. In interviul precedent Razvan, te-am intrebat ce ar trebui schimbat in Consiliul National al Elevilor si mi-ai spus ca trebuie trasa o linie si apoi discutat. Ai reusit sa tragi aceasta linie, sa faci delimitarea care iti era necesara?

Razvan Cindea: Aceasta linie trebuie sa o tragem cu totii la Adunarea Generala, pentru a decide care este calea pe care vom merge mai departe. În viziunea mea, consider ca trebuie sa ne axam intens pe procesul de reprezentare a elevilor si aderarea Consiliului la OBESSU (n.r Uniunea Europeana a Consiliilor Elevilor).

„Actuala conducere a insistat pe functionarea Consiliului, in ansamblu, eu imi doresc sa se lucreze la „baza” „

Cristea Alin: Ma refeream la linia ta proprie. Ai o experienta vasta in Consiliu, liderii elevilor vor spune ce trebuie schimbat si daca trebuie ceva schimbat in comportamentul conducerii de pana acum, prin vot, in lun afebruarie. Tu, prin experienta ta, cu ce vii in fata elevilor? Daca te va intreba un membru al Adunarii Generale ce trebuie schimbat, ce ii vei spune?

293846_385166941544116_1157503915_nRazvan Cindea: Imi doresc sa existe o comunicare interna mult mai vizibila. Trebuie insistat mult mai mult pe buna functionare a Consiliilor Școlare ale Elevilor. Biroul Executiv al Consiliului, care in curand va preda mandatul a insistat pe functionarea Consiliului National al Elevilor in ansamblu, dar eu imi doresc sa se lucreze la „baza” consiliului. Prioritatea mea, in cazul in care voi fi ales, va fi asigurarea prezentei presedintelui Consiliului Scolar al Elevilor in Consiliul de Administratie al unitatii de invatamant si obtinerea dreptului de vot pentru acesta.

„Imi doresc sa organizez o intalnire nationala cu secretarii de Consilii Judetene ale Elevilor”

Cristea Alin: Legatura intre Consiliile Scolare al Elevilor si Consiliile Judetene al Elevilor crezi ca trebuie imbunatatita sau legatura Consiliilor Judetena ale Elevilor cu Biroul Executiv, conducerea, Consiliului National al Elevilor? Unde vezi tu ca ar trebui lucrat, imbunatatit, unde exista deficiente?

Razvan Cindea: Exista deficiente in ambele cazuri. Pentru imbunatatirea comunicarii interne, intre stucturi, imi doresc sa organizez o intalnire nationala cu secretarii de Consilii Judetene ale Elevilor, pentru pregatirea acestora in domeniul comunicarii si logisticii. De asemenea, trebuie sa existe o permanenta informare a Adunarii Generale cu privire la activitatea conducerii CNE.

Cristea Alin: Deci trebuie intr-un fel intarit, daca putem spune asa, statutul Adunarii Generale de pion central al Consiliului, Biroul Executiv fiind cum ii spune numele un executant al deciziilor Adunarii Generale? In acest sens, continuitate totala sau continuitate partiala si un nou mod de a gandi activitatea Consiliului?

Razvan Cindea: Trebuie continuata dezvoltarea importantelor directii strategice din mandatul 2012. Nu putem vorbi despre o continuitate totala, deoarece nu va fi aceeasi echipa, dar benefica va fi o continuitate partiala, la care sa se alature idei noi.

„Nu voi pune niciodata semnatura pe documente care incalca Regulamentul Consiliului”

Cristea Alin: Azi, in Adunarea Generala, se regasesc multi din cei care in mandatul 2012-2013 au facut opozitie fata de actuala conducere, fata de anumite actiuni ale ei. Erau atunci vicepresedinti, secretari de Consilii Judetene ale Elevilor. Tu candidezi pentru o pozitie de varf in Consiliul National al Elevilor, poti garanta elevilor ca nu vei gira, nu vei fi partas, niciodata la actiuni care sa incalce Regulamentul Consiliului National al Elevilor sau interesele elevilor? Daca vrei, o promisiune facuta in mod public, in fata unei audiente.

Razvan Cindea: Nu voi pune niciodata semnatura pe documente care incalca Regulamentul Consiliului, iar pentru a exista siguranta ca nimeni nu o va face, doresc sa propun spre infiintare o comisie care sa se asigure ca toate documentele Biroului Executiv sunt in conformitate cu acest regulament, iar in cazul in care regulamentul este incalcat, aceasta comisie sa aiba capacitatea sa sanctioneze abaterea.

Dragi colegi, investiti-vă increderea in oameni capabili să dezvolte Consiliul Național al Elevilor

Cristea Alin: In calitatea de membru al Adunarii Generale, pe care ai avut-o in trecutul mandat, ce a fost bine si ce a fost mai putin bine, in activitatea Departamentului pentru Organizare Interna, pe care iti doresti sa il conduci?

Razvan Cindea: Newsletterele saptamanale trimise Adunarii Generale pentru informarea cu privire la activitatea Biroului Executiv și înființarea registrului de evidență a documentelor, au fost punctele tari. Punctele slabe sunt nefinalizarea ghidului de comunicare al Consiliului și gestionare deficitara a situatiilor dificile prin care au trecut unele Consilii Judetene ale Elevilor.

Cristea Alin: Il poti descrie in 6 cuvinte pe Andrei Bogdan Petre, actualul lider al elevilor din Romania, ca presedinte al Consiliului?

Razvan Cindea: Implicat, devotat, responsabil, capabil, un bun strateg.

Cristea Alin: Daca iti spun ca asa am inceput sa il vad si eu, de cand am parasit Consiliul, dar din alte perspective, cu totu altele, ai sa razi. Descrie-te si tu in 6 cuvinte, ce te recomanda pentru a fi Secretarul pentru Organizare Interna a CNE?

Razvan Cindea: Responsabil, experimentat, comunicativ, cumpatat, devotat și dinamic.

Cristea Alin: Transmite-le un mesaj elevilor si membrilor Adunarii Generale. Ceea ce crezi tu ca isi doresc sa auda de la tine.

Razvan Cindea: Dragi colegi, investiti-vă increderea in oameni capabili să dezvolte Consiliul Național al Elevilor, iar rezultatele nu vor conteni sa apara.

Cristea Alin: Razvan, eu iti urez succes public si esti, in opinia mea, una din persoanele care chiar merita sa devina lider al elevilor din Romania. Si spun asta, chiar daca am mai avut si contre, cand activam in Consiliu, tu fiind de o baricada, eu de alta. Asa ca iti poti da seama ca aprecierea e cu adevarat reala si sincera. Succes la Galati!

Razvan Cindea: Iți multumesc din suflet!

Lasă un răspuns

