Ateul din România: Tânăr sub 30 de ani, dezamăgit de politică, intolerant, cu educație peste medie

Publicat pe Actualizat pe

Persoanele care neaga existenta lui Dumnezeu si a oricarei divinitati sunt putine la numar in Romania, Recensamantul din 2002 aratand ca aproximativ 0,1% din cetatenii romani se declara atei, iar un studiu din anul 2011 al Fundatiei Soros prezinta o cifra de 120.000 de persoane, aproximativ 0,3%-0,4% din totalul populatiei tarii.la_marsul_ratiunii_dawkins_ia_ridiculizat_pe_crestini_400

Potrivit Barometrului realizat de Institutul de Politici Publice si publicat în mai 2011, biserica este institutia în care românii au cea mai mare încredere, cu 82%, pe locurile urmatoare situându-se presa (63%) si armata (50%).

Ateul roman este tanar, sub 30 de ani (53% dintre atei) si cu o educatie peste medie (33% dintre atei au absolvit studii superioare).

Este dezinteresat fata de politica, 66% din atei declarand ca sunt putin si foarte putin interesati de politica.

8% dintre atei prefera politicile economice de stanga, iar 47% sunt atrasi de politicile economice de dreapta, iar ca pozitionare ideologica se afla la o relativa egalitate stanga-dreapta.

Ateii sunt mai intoleranți decât majoritatea românilor față de aproape toate grupurile sociale: romi, sectanți, maghiari, musulmani, evrei, săraci etc. , o exceptie o reprezinta homosexualii, față de aceștia ateii manifestând mai multă toleranță decât media națională.

Marea majoritate a ateilor au domiciliul in Bucuresti sau in orasele mari si foarte mari ale tarii.

85% dintre ei declară că au câștiguri lunare de cel puțin 900 RON, față de 69% dintre români care au un venit similar; iar 10% dintre respondenți au indicat venituri de minim 4000 RON lunar, în timp ce, pentru același nivel de câștiguri, procentul național este de 2%.

Cercetarea „Religie și comportament religios” a fost realizată de o echipă de sociologi compusă din Raluca Popescu, Mirel Paladă și Claudiu Tufiș, sub coordonarea lui Ovidiu Voicu, manager de programe, în cadrul programului Studii Electorale Românești al Fundației Soros.

Datele au fost culese, în perioada 01 – 21 iunie 2011, de compania International Brand Consultants (www.romaniabrand.ro). Eşantion principal: 1.204 persoane, reprezentativ pentru populaţia ţintă cu o eroare de +/- 2,9% la un nivel de încredere de 95%.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s